شب زنده داران

به نام خداوندی که فریاد رس فریاد خواهان است

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

ساعت

امکانات

Alternative content



ساکنـین هوشـمند کائـنات - بخش چهارم

کنون این سئوال مطرح است که مفهوم جن به چه میزان در غرب شناخته شده است و آیا هیچ نظریه پرداز غربی جن را با موجودات فضایی مربوط دانسته است یا خیر؟

پاسخ این سئوال مثبت است. جرومه کلارک در دایره المعارف برخوردگان با وضعیت غیرعادی می گوید:" جن ها در اعتقادات سنتی عربی و پارسی، موجوداتی دیوسان و تغییر شکل دهنده هستند . . . جنیان پنج نوع بوده که یک نوع آن گهگاهی خیر اندیش است. معمولاً به شکل حشرات، غوک، عقرب و سایر حیوانات تنفر برانگیز و دوست نداشتنی در می آیند . . . . گوردن کریتون و آن درافل، حداقل دو تن از نویسندگان در خصوص موضوع یوفو هستند که یوفوران ها را همان جنیان می دانند که تغییر قیافه داده اند."

این که اجنه پنج نوع هستند، کمتر یا بیشتر مشخص نیست اما پنج نوع بودنشان بر پایه حدیثی منسوب به پیامبر اسلام است. در واقع لفظ جن برای این نژاد بیشتر حالت عام دارد تا خاص، به عبارتی قرآن همواره تحت لفظ جن از ایشان نام برده و وارد جزئیات شکل ظاهری آنان نشده است.

 


ادامه مطلب
نويسنده: MAT تاريخ: شنبه 26 بهمن 1392برچسب:ساکنـین هوشـمند کائـنات,بخش چهارم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ساکنـین هوشـمند کائـنات - بخش سوم

اما در معادله دریک، بحث از زاویه ماتریالیستی دنبال می شود. خواسته آفریننده مطرح نیست و فرض بر این است که یا آفریننده وجود ندارد یا خالق فرآیند خلق شدن را به حال خود واگذارده است. در صورت پذیرش چنان دیدگاهی است که می توان به محاسبه تعداد سیارات قابل سکونت پرداخت و حتی محاسبه نمود که چه تعداد نژاد فرازمینی قادر به مسافرت فضایی در کهکشان راه شیری و یا کل کیهان مادی وجود دارند.

http://s2.picofile.com/file/7992973331/k3.jpg

اجازه دهید با چند سئوال ملموس و منطقی نشان دهم که چگونه معادله دریک در عمل سربلند بیرون نمی آید. تاکنون حدود 10 درصد از گونه های حیات در کره زمین شناسایی شده است و با روند فعلی 500 سال طول می کشد تا همه ی گونه های حیات زمینی شناسایی شوند که این 10 درصد هم طبق محاسبات دسته جمعی 2700 دانشمند صورت پذیرفته است. اما مطابق روش های علم آمار و احتمال، تعداد موجودات زنده زمین شامل حدود 7770000 گونه جانوری، 298000 گونه گیاهی و 611000 گونه قارچ است.

 


ادامه مطلب
نويسنده: MAT تاريخ: شنبه 26 بهمن 1392برچسب:ساکنـین هوشـمند کائـنات,بخش سوم, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ساکنـین هوشـمند کائـنات.بخش دوم
در این مقاله و در ادامه بحث حیات هوشمند در کائنات به قرآن رجوع نموده و به بررسی دیدگاه قرآن در خصوص حیات هوشمند در کائنات می پردازیم. در این مبحث، حین بحث جهت جلوگیری از مشوش شدن ذهن مخاطب به تخصصی سازی معنی چند لغت پرداخته شده است که این روند تا پایان این سری مقالات حفظ شده است.



ذکریا سیتچین در کتاب تماس های یزدانی در جستجوی یافتن سرزمینی توصیف شده در تورات است که فکر می کند باید مقر قلمرو آنوناکی ها بر روی روی زمین بوده باشد. در این جستجو به دنبال سرزمینی است که چهار رود پرآب در آن به هم می رسیدند. رود های دجله و فرات (سیحون و جیحون)، کارون و رودی که از سمت عربستان به سوی اروند رود و خلیج فارس می آمده و اکنون مدت هاست که خشکیده است. او به این نتیجه می رسد که آنوناکی ها در دریای اریدو لنگر انداخته بوده اند ...

ادامه مطلب
نويسنده: MAT تاريخ: شنبه 26 بهمن 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

ساکنـین هوشـمند کائـنات - بخش نخست

 

ریشه مفاهیمی مانند فرازمینی ها "Extraterrestrials" ، فضانوردان باستانی " Ancient Astronauts" و بیگانگان باستانی" " Ancient Aliens از بستر فرهنگی غرب برمی خیزد و برای ما مفاهیمی وارداتی محسوب می گردند. اما سئوال اول این است که آیا ما مردم فارسی زبان یا مسلمان هم در همین فاز مفاهیم و اصطلاحاتی داریم یا خیر؟ در بستر فرهنگی ما از آنها تحت چه لفظی نام برده می شود و به چه میزان با مفاهیم غربی تطابق دارند؟برای پاسخ دهی به دو سئوال فوق ابتدا باید به دنبال بستری رفت که بتوان در آن بستر به ابراز دیدگاه، ارائه دلایل منطقی پرداخته و بتوان تجزیه و تحلیل انجام داد.

 


ادامه مطلب
نويسنده: MAT تاريخ: شنبه 26 بهمن 1392برچسب:ساکنـین هوشـمند کائـنات,بخش نخست, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

از ان روزی که این عالم به پا شد ، حسـین ابـن علـی ارباب ما شد ، خدا چو جام عشقی در جهان ریخت ، تجلیگاه مستان کــــربـــلا شد

نويسندگان

وضعیت آب و هوا

جستجوي مطالب

IP

design‬‏ abbasi01.Mohsen Abbasi